Cykling är jobbigt!

Imorse ringde Mickes mobil 6.30 för han skulle åka upp till Deje med en kompis och fortsätta bygga på sommarstugen där som Emil har. Jag har väldigt svårt att somna om så jag läste en stund men sedan gick jag upp och gjorde frukost och läste morgontidningen. Jag hade självklart gjort en lista med saker som jag ville ha gjort idag när jag var själv hemma. (Ingela = listornas mästare)

Första punkten var att köra ett rejält cykelpass eftersom det inte blivit så många sådana förut. Den 30 augusti går Billingen Runt och då vill jag ha cyklat så mycket jag kunnat och gärna en del backar eftersom tävlingen innehåller en del rejäla uppförsbackar. Gå gärna in och anmäl er till detta cykellopp den 30 augusti och man kan välja på två distanser: 33 km eller 60 km. Det vore kul om vi blir många som åker och rundan är verkligen fin.

Det var rätt mulet i morse men jag kom iväg vid 9-tiden och cyklade mot Rånna, Säter och vidare mot Övertorp. Istället för att svänga in mot Berg, som jag brukar göra, fortsatte jag rakt fram mot Timmersdala och sedan vidare mot Lerdala. Det var rejäl motvind på den rakan och lite kämpigt faktiskt. Jag visste ju att jag sedan hade två tuffa backar att ”se fram emot”. Svängde av mot Berg och ganska snart där börjar det gå uppför. Det var bara att köra på och jag var nöjd när jag kom uppför den och fram till avfarten mot Skövde och äntligen en nerförsbacke. Sedan började ”helvetet”, när det går uppför nästan direkt och det var riktigt jobbigt. Det går uppför i nästan 2 km och de sista hundra metrarna mådde jag illa och det var enbart kämpavilja som gjorde att jag tog mig upp sista biten. Jag har ju cyklat den backen ett par gånger i år men den är betydligt jobbigare när man cyklat en tuff backe innan.

Uppe på raka linen var jag supertrött och tänkte att det får bli lugn fart hem mot Skövde. Men efter några minuter kände jag att orken var på väg tillbaka och jag är nöjd med att jag tryckte på ganska bra hem den sista milen. Det blev 4o km och två ordentiga uppförslut och jag är jättenöjd med mig själv och att jag fick bra träning inför Billingen Runt.

Nu är alla punkter på listan klara – mest städ o tvätt o liknande – så nu väntar jag på att Micke kommer hem från Värmland. Jag har gjort en Västerbottenpaj med löjrom som väntar till kvällsmat. I morgon blir det partävling i golf i Skövde och det ska bli kul. Hoppas vädret blir lika fint som idag.

Glöm nu inte att anmäla er till Billingen runt – det blir kul! http://www.billingenrunt.se

Hatten av för Super-Sara Sjöström som tog tredje medaljen och andra guldet idag! Vilken prestation!

Jag är såå imponerad av denna tjej!