Rehabträning

Ingela skriver… Jag har ju gått hos sjukgymnasten på Rehabcenter för att se varför jag har ont i mitt knä och framför allt, varför går det inte över? Tydligen så är det muskelfäste och slemsäck som är irriterade och därför har jag fått en massa rehabövningar som jag ska göra. Jag tycker själv att jag varit duktig och gjort övningarna ofta men tyvärr har det inte blivit bättre. Jag vet att man inte får vara otålig när man rehabtränar och att det tar lång tid så det gäller att hålla ut och tänka positivt.

Nu har jag i alla fall fått ett uppstartsprogram för att börja jogga och detta ska jag köra hela sommaren. Jag har gjort mina två första pass nu och de gick ut på att powerwalka  minst 5 km och att få till 10 st – 100 meter powerwalk och 100 meter jogging. Ikväll var det hur skönt som helst att gå upp på berget och köra powerwalk. Fantastiskt väder idag och hoppas, hoppas att det blir hyfsat i morgon när studenterna springer ut i Skövde.

Nu har vi varit och köpt student- och avslutningspresenter och sedan blev det middag, bestående av baconlindad torskrygg i ugn med potatissallad och en grönsallad.

Så här ser mitt program ut:

Mitt program för sommaren

 

Kommentera

