Studenkalas lördag kväll

Igår kväll var vi bjudna till min syster och Urban för att fira Josefine som har gått ur skolan i Torsby ( Stjerneskolans skidlinje ) Vi firade även min syster som fyllde år. Vi hade riktig  tur med vädret. Vi satt utomhus hela kvällen och så ska man fira en student i den bästa av världar. Det bjöds på en massa gott att äta och dricka. Tror vi var lite drygt 20-talet personer som var där. Även deras grabb Jonas gick ur skolan 5 årig teknisk linje på Chalmers så nu är han civilingenjör.

Idag har jag åkte ett riktigt bra rullskidpass ihop med Jörgen. Vi körde runt på P4 området. Jag på Swixskidor och Jörgen på Elpex med Pu 2:0r. Jag provade Jörgens skidor en liten bit och konstaterade att de där PU hjulen går riktigt fint. De blir väldigt stabila i och med att de är lite hårdare än gummihjulen. Vi träffade även på några andra rullskidåkare som snurrade runt på området. Det var Skövdes mest vältränade pensionär Leif Eklund. Han far omkring som vilken elitåkare som helst. Sen såg vi Stefan W och Stefan S. P4 är ett område där det nästan alltid finns någon/några åkare som åker runt där nästan oavsett när man kommer dit. Sen så var Ingela där och powerwalkade och övriga i Jörgens familj var där och tränade det ena och andra. Härligt med alla dessa tränande människor. Jag höll på att glömma att Björn Furhoff också var där och sprang intervaller. Tror han körde 40 sekundersintervaller med 20 sek vila.

Efter skidåkningen så har jag varit hos mor o far och hämtat jordfräsen. Jag har nämligen kört runt med den i vårt potatisland, eller rättare sagt vårt före detta potatisland. I år har vi inte odlat några potatisar så landet var helt igenväxt, men nu har jordfräsen gjort sitt och landet ser helt plötsligt riktigt fint ut. Såg att Ingela även har plockat av rabarberna, undrar om det kan tänkas bli en rabarberpaj till kaffet någon dag. Då hoppas jag även på vaniljsås till, mums…

Johanna och Lova kom till kalaset igår en sväng och Lova sov så gott i både min och Ingelas famn. Lycka!

Morfar och Lova

Ingela och Lova

1 Responses to Studenkalas lördag kväll

  1. Niklas Solsjö skriver:

    Dags att du köper ett par skidor med rosa hjul nu😉

Lämna en kommentar