Premiärtur med Bungy pump-stavar

Ingela skriver idag…. Idag var det dags att prova mina nyinköpta stavar! Efter dagens jobb och veckohandling så tog jag på träningskläder och Micke hade fixat till mina stavar så att det var rätt längd. Jag fick faktiskt med mig Micke ut på min powerwalk och det är inte ofta. Vi stack upp till berget och sedan ut på fyran och det kändes rejält i armarna kan jag lova. Sedan gick vi strupen ner och hem till oss. Det blev 6,5 km och jag kommer nog få träningsvärk i armarna i morgon.

Micke nöjde sig inte med detta pass (fast han sa att det var ett bra pass) utan stack iväg till gymmet sedan. Jag tog tag i middagen och idag blev det potatismos med röda pölser – inte så dumt! Nu har Micke kommit hem och han var ganska mör efter gymmet men lyckades i alla fall få i sig en stor tallrik av dagens middag.

Nu har jag hämtat resväskor och börjat tvätta inför golfresan till Spanien. På måndag bär det av för en veckas golfsemester och det ska bli riktigt skönt. Vi har inte haft så mycket semester i sommar så det kommer sitta fint med en vecka utan matlagning och städning. Jag kollade på vädret dit vi ska och det är ca 20-22 grader och sol och vi hoppas det håller i sig hela veckan.

I morgon är det fredag igen och veckorna rusar fram. Jag ska till Göteborg på möte och sedan väntar restaurangbesök med kompisar. Det blir indiskt i morgon och det tycker jag är supergott. Glöm nu inte att ladda inför Billingehusloppet. Micke och jag har hand om efteranmälningen så ni är hjärtligt välkomna.

Kommentera

