Långt cykelpass

Ingela skriver idag…. Idag var jag ledig från arbete på campingen men eftersom Micke jobbade så hade jag bestämt att vara kvar här och hitta på något annat än att arbeta.

Jag bestämde mig för att cykla till min  mor i Töreboda, hälsa på henne och äta lunch och sedan cykla samma väg tillbaka. Jag räknade ut att det skulle bli någonstans mellan 60-70 km, alltså rejält mycket längre än vad jag brukar cykla.

När jag vaknade på morgonen hörde jag att det regnade lite grann. Typiskt….när det varit fint väder så länge. Men det var inte mycket regn som kom och efter frukosten så tog jag på mig cykelkläderna och kvart över nio gav jag mig iväg. Det gick riktigt bra i början men efter Undenäs så hade det regnat ganska mycket vilket fick till följd att vattnet skvätte upp över hela mig så det blev lite kallt och blött.

Men jag trampade på vidare mot Närlunda, Sätra, Halna och till slut Töreboda, där Törebodafestivalen pågick. Jag kom fram till min mor och där fick jag kaffe och wienerbröd och sedan grejade vi lite med dator och mobiltelefon innan jag fick en god lunch som bestod av kött, potatis och sås. Kläderna var blöta så jag hängde upp dem och fick på mig torrt och varmt.

Kl 13 skulle jag cykla hemåt och det var inte jättemysigt att ta på de halvblöta kläderna igen. Frös faktiskt en del när jag började cykla. Det var lite motvind hem men jag avverkade kilometer efter kilometer och till slut var jag tillbaka på campingen och på kortare tid än vad jag hade räknat med. Ett bra pass som blev sammanlagt 66 km.

Efter en varm och skön dusch var det dags för Sveriges kvartsfinal och i vår matsal hade vi fått upp en TV med hjälp av gäster och ni vet ju alla hur det gick. Jag tycker i alla fall att Sverige har gjort ett riktigt bra VM och visat kämpatakter och lagmoral á la Sverige.

Efter denna dag var vi trötta så jag åkte till pizzerian i Karlsborg och köpte pizzor och kebabrullar till oss.