Kombipass – bra sätt att träna

Det här med kombipass är något som används mer och mer, det vill säga att man tränar två grenar i samma pass. Man kanske sticker ut och springer i ca 60 min och direkt efter så åker man ett rullskidpass på ca 60 minuter. Då har man gjort ett 2 timmarspass.

Det blir då lite enklare att nå de här två timmarspassen som annars kan vara lite jobbigt. Den här typen av pass passar i alla fall mig mycket bättre. Jag har svårt att göra något i mer än 90 minuter, men om jag kan dela upp passen i två grenar blir det betydligt roligare att hålla på i till exempel två timmar. Jag kommer helt klart köra lite såna här pass framöver för att få till de här A1 passen som är lågintensiv träning.

Igår körde jag först ett rullskidpass på lite drygt en timme (skate) och därefter tog jag på mig löparskorna och sprang i 20 minuter. Bra träning!

Ingela var uppe på berget och deltog i Energis uteträning och det är också en form av kombipass. Denna kväll bestod träningen i fyra pass á 30 minuter och Ingela och hennes kompis Marie var med på samtliga pass. Det första passet hette Fight, nästa var mage/rygg och tredje var ett tabata-pass, det vill säga högintensiva intervaller. Det sista passet var ett ganska stillsamt yogapass. Om man är med på samtliga pass så har man kört igenom hela kroppen med bra träning.

http://www.merenergi.se/utetraning-32081232

Idag är det regn och ganska kallt så idag blir det ingen träning alls.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: