Hemma igen

I morse kl 7.30 var vi tillbaka i Sverige igen efter en härlig golfresa i Polen. Vi åkte i onsdags kväll och kom fram till Gdynia kl 7.30 på torsdagens morgon. Därifrån åkte vi till en närliggande golfbana, Sierra Golf Club, för att slå ut på första rundan. Sierra är en riktigt fin golfbana som ligger i en härlig omgivning och klubbhuset är riktigt imponerande med en stor och härlig altan utanför.

Vi åkte tillsammans med ett par från Kungälv som vi känner och de är lite mer seriösa golfare än vad vi är så de tränade innan på driving rangen. Vädret var ca 11-14 grader men med en kall vind som tyvärr gjorde att man fick palta på sig rätt ordentligt. Vi körde matchspel mellan män och kvinnor och vi tyckte själva att vi spelade rätt bra.

Efter rundan så åkte vi mot hotellet i Sopot där vi skulle bo. Sopot ligger mellan Gdynia och Gdansk och är en mindre ort. Vi kom fram till hotellet som verkligen såg fint ut. Rummen var bra, servicen excellent och spa-avdelningen var helt okej. När vi spa:at färdigt så gick vi ut på stan och letade fram en trevlig italiensk restaurang. Maten var supergod, som alltid i Polen, och när vi ätit klart var det dags att gå igenom score-kortet och se vilka som var dagens vinnare. Lyckliga vinnare blev vi män som faktiskt vann med 3 poäng tillgodo.

Nästa dag åkte vi mot en annan golfbana som heter Postolowo Golf Club och som låg söderut från Sopot räknat. Denna bana är riktigt svår med mycket tuffa bunkrar och mycket vatten. Vi valde i dag att spela 2-manna scramble, alltså att man spelar i lag och att varje spelare slår ett slag och sedan väljer man att den boll man tycker ligger bäst och slår ut därifrån. En kul spelform som man inte använder så ofta. I dag duggade det hela rundan men det var helt okej att spela.

Efter rundan bar det av hemåt och efter en välbehövlig varm dusch så gick vi ut på stan och hittade återigen en trevlig restaurang. Det fanns mycket olika restauranger att välja på och det var mycket folk ute på stan. När vi ätit färdigt så räknade vi dagens resultat och det visade sig bli oavgjort. Vi tog en kvällspromenad efter middagen och gick ut på Östersjöns längsta pir som finns i Sopot. Stranden är inte heller att leka med här.

Tredje dagen blev det åter en golfrunda på Postolowo och eftersom Ingelas rygg inte var helt okej valde hon att avstå golfspel men gick med oss runt och skrev resultat och passade flaggor i stället. Vi spelade därför individuellt och det blev Ann som blev vinnare, jag blev två och Mats trea. Som sagt, en riktigt svår och utmanande bana.

Dax att åka till färjan som skulle ta oss hem och innan dess hann vi med ett besök på ett köpcenter i Gdynia. Fast Mats och jag satt mest i olika soffor och pratade medans tjejerna sprang i affärer. När vi stod i kön till färjan så såg vi ett antal Ferrari, Lambourghini, en Maserati och några Porschar som skulle med samma färja. Ja, inte utan att man blir lite avundsjuk. Vi åt en god middagsbuffé på båten och i morse var vi hemma i Sverige igen.

När vi satt i bilen hem så kom det SMS från Edvin om ett träningspass och jag hängde på direkt. Det blev ett kombipass och vi började med löpning. Vi sprang en timme och två minuter och det blev 11,34 km. Därefter blev det rullskidåkning i 56 minuter och då hann vi 17 km. Dessa kombipass är riktigt bra och kul med trevligt sällskap.

Vi hoppas kunna få in fler bilder i morgon men vårt modem har krassat så vi väntar på ett nytt, fräscht med lite mer power.