Inlägg

Hej på er,

Tyvärr så blir det nästan inget skrivet här längre av olika anledningar. En stor anledning är att min träning inte är så seriös längre. Jag har inga tävlingar inplanerade denna vintern. Sen så har vi inte haft någon vinter i Skövde. Nu har jag i och för sig kommit igång med att cykla hemma i källaren. Jag har skaffat mig en trainer som jag har kopplat upp mig mot datorn ( Swift ).

Jag har i alla fall följt alla loppen i Vasaloppsveckan hittills. De har ju haft ett grymt härligt väder med hårda snabba spår. Det är egentligen bara de allra första loppen som det var riktigt dåligt väder. Tjejvasan var ett riktigt skitföre. Om det inte blir någon snö till stora vasan så kommer det att slås många rekordtider. Det blir ett riktigt snabbt före. Jag tror att för den som vill satsa ordentligt på bra vallning ska nog lägga på svart Marathon i botten och ett fc8x pulver som topp. Vill man ha fäste så skulle jag rekommendera grundspray och sedan ett lila klister blandat med universal. Detta är alltså en rekommendation om det inte kommer någon snö. Skulle det komma snö innan starten så får man gå över till burkvalla istället för klister. Swix WR55N brukar fungera bra vid några minusgrader

Lämna en kommentar