Några dagars sammanfattning

Tyvärr så har vi inte kunnat skriva något på bloggen på några dagar. Detta beror på att vårt internet har återigen krånglat på campingen. Men nu är vi hemma igen och då kan vi fixa till skrivandet.

I söndags hände det ine så värst mycket. Vi fixade med vår nya vagn och vi upptäckte att det var en hel del prylar som man behöver ha i vagnen för att kunna ha det bekvämt. Så nu blir det till att skriva inköpslistor.

I måndags stack jag ut på ett bra cykelpass ( MTB ). Det blev ett pass på lite drygt en timma. Jag hade bestämt mig för att cykla till ett ställe som heter ”Klintens höjd”. Anledningen till att jag ville cykla dit var att jag har sett denna skylten varje gång vi har åkt till campingen. Jag har varit nyfiken på vad det här är för ett ställe. Nu var det alltså dags att ta reda på detta.

Jag cyklade iväg mot Mölltorp och strax innan Mölltorp svänger man vänster där det står Karlsborg 8 och Klintenshöjd 6,5. Jag svängde in där och cyklade ca 2 km och sen kom det en ny avfart där det stod Klintens höjd och Stackastugan. Jag tror även det fanns en skylt med Vaberget också. Nu var det enbart uppför och grusväg de sista 4 kilometrarna. Härligt med uppförsbackar.

Jag knatade på i ett hyfsat hårt tempo hela vägen upp och när jag kom fram till Klintens höjd så öppnade landskapet upp sig och man stod på en avsats och kikade ut över Vättern. Detta var en fantastisk syn!!! Ett sånt häftigt ställe, ÅK HIT!! Man såg Karlsborg och man såg Östergötland, Visingsö och en massa andra små öar, helt magiskt fint.

När jag sedan cyklade hem igen så valde jag en annan grusväg. Detta för att se om jag kunde hitta tillbaka genom att ta en annan väg. Jag cyklade en bra stund i ovisshet om vart jag var, men rätt som det var så stod det Forsvik 4,5 på en liten träskylt som var markerad i orange färg. Det var alltså en led som gick till Forsvik. Nu blev det riktig skogscykling en bit, men redan efter en kortare stund så blev det grusväg resten fram till Forsvik. Det blev i alla fall en härlig cykeltur.

Igår drog jag iväg på ett rullskidpass på nästan 2 timmar. Det blev till Forsvik, Mölltorp, Karlsborg och hem till campingen. Jag körde på mina Swixskidor. Men sen hade jag gjort en liten ändring. Jag körde med stavar som är 2,5 cm längre än jag brukar göra. Jag har ju läst en del om att långloppseliten går mot längre stavar. Nu har även jag kört med åtminstone kört med lite längre stavar. Jag provade även detta i vintras också, men tyckte inte det kändes bra. Nu på rullskidorna så märkte jag direkt en skillnad, men redan efter några kilometer så kände jag ingen skillnad. Mitt betyg är varken fel eller rätt.