Långhelg i golfens tecken

Nu har vi kört säsongens första golfhelg. Denna resan gick till Polen. Vi var ett förväntansfullt gäng på 11 personer som i onsdags eftermiddag drog till Polen. Vi åkte med tre bilar till Karlskrona för att ta nattbåten över till Gdansk i Polen. På båten blev det buffè och lite att dricka + mycket tjafsande om vem som kommer att vinna hela vår lilla minitour mm. Samtidigt under middagen så skulle det naturligtvis ”bettas” på vem som står som segrare när helgen är slut. Jag fick i alla fall en röst på mig. Tommy o Hilmar fick två röster på sig.

Väl framme på morgonen i Gdansk så var det ca 30 min bilresa till golfbanan som vi skulle spela på fm. Det var GPS och traditionell karta som gällde för att hitta fram. Det visades sig att det var ett riktigt fint ställe som vi skulle spela på. Men det är iof de flesta golfbanor. Kl 10.30 var det dags för första utslaget. Vi var 1 st 3 boll och 2 st fyrbollar som skulle iväg. Ingela var lottad i första bollen och jag i tredje. Det blev en riktigt varm o härlig golfdag där jag lyckades spela till mi en andra plats vilket innebär att jag kommer gå ut i ledarboll dag två:-) Detta lyckades inte Ingela med:-) Efter golfrundan så blev det resa till hotellet för att checka in och sedan ner till restaurangen där vi hade bokat bord. Nu skulle det delas ut diverse vinstpengar till höger o vänster. Det spelas på det mesta. Bl.a för birdie, närmast hål på par 3 hålen och bästa score ut o in mm. Detta upptog en del tid av middagen.

Dag 2

Då var det dags för en bilresa på ca 1 timma för att komma till golfbana nummer 2. Den här banan var i något sämre skick än den första, men ändå helt okej. Nu var ju spelordningen redan gjord iom resultaten från gårdagen. Så det var bara till att börja slå ut i rätt ordning. Idag så gick mitt spel något sämre, men jag lyckades ändå behålla min plats i ledarbollen, skönt. Det är ändå en del prestige om vilka som får gå i denna boll. De håller liksom lite högre klass än de övriga ( för stunden ).

Dag 3

Nu hade vi endast en kort bilresa til Sierra Golf Club. Detta är nog den finaste golfbana som vi har sett. Hela området var väldigt välskött och kändes lyxigt. Banan var i ett fantastiskt skick, greenerna helt perfekta dock lite lera på fairway. Detta blev sista rundan på resan och resultatet blev att Hilmar vann, Jenny kom tvåa och Tommy trea. Jag kom på fjärde plats, precis utanför pallen och prispengar, och Ingela på en nionde plats. Sedan in till Gdynia och mat på en vietnamesisk restaurang. Nattfärjan till Karlskrona och nu tillbaka i Sverige.

Gräset hade visst vuxit lite så det blev gräsklippning och biltvätt. Nu väntar en vecka full med träning, möte, golftävling och lite annat. Behöver ta igen ganska många träningstimmar eftersom jag latat mig i flera dagar. Nedan kommer lite bilder.

Rune planerar utslaget

Rune planerar utslaget

Lite speciell bana med gigantiska "bunkrar"

Lite speciell bana med gigantiska ”bunkrar”

Koncentrerade spelare som räknar efter rundan

Koncentrerade spelare som räknar efter rundan

Exklusivt på altanen utanför klubbhuset

Exklusivt på altanen utanför klubbhuset

Micke räknar efter rundan

Micke räknar efter rundan

Lämna en kommentar