Tävlingsrull är häftigt

Idag så plockade jag fram tävlingsskidorna och körde ett pass på dom ( Swenor ) Det är inte så ofta jag åker på dessa skidor. Men när man väl gör det så går det fort. Man måste alltid veta vart man ska åka och hur det ser ut. Det kan bli riktigt farligt om man kör på fel vägar. Det går ju riktigt fort när det börjar gå utför. Idag så hade jag Andreas med mig på MTB cykel. Det blir hyfsad träning även för honom, speciellt när det går uppför, då får han jobba på bra för att hinna med. Tyvärr så började det regna när vi var 40 min hemifrån så det blev kallt. Hoppas på värme nu till helgen!

På lördag morgon tänkte jag köra ett distanspass på rullskidor ( 3:or ). Om någon vill följa med så hör bara av er. Det blir nog ca 2 timmar och ett tempo på ca 4 min/km. Vore kul om vi blev några stycken som kör.

 

Lämna en kommentar