Slut på vilan

Efter ca 2 veckors vila på grund av golfresa, jobb men framför allt en ömmande häl så var det dax att köra igång igen. Jag var lite nervös inför joggingturen för jag ville verkligen att hälen skulle vara hel och stark igen. Erfarenheten säger att en ömmande häl är rätt svår att rehabilitera. Det enda som fungerar är faktiskt vila i kombination med tåhävningar och det har jag anammat.

Joggade runt femman på berget och därefter gick jag till utegymmet och körde 20 minuter. Tycker det är fantastiskt att vi har fått ett utegym nära spåren så att man kan köra lite styrka efter löprundan. Såå mycket roligare att köra styrketräning ute än inne på gymmet. Ikväll var det Proppen på berget och det var massor med ivriga barn och föräldrar på berget som skulle springa. Verkligen roligt att se!

Nu sitter jag i soffan och känner aningen i hälen men hoppas det går över med ett par dagars vila igen och massa tåhävningar. Väldigt skönt att vara igång igen och röra på sig!

Lämna en kommentar