Skidgång

Idag så var det gräsklippning som gällde + att jag gärna vill trycka in ett träningspass också. Det blev så att gräsklippningen kom först. Det blev en timma med gräsklipparen direkt efter jobbet. Efter detta så lyckades jag få med mig Andreas på ett varv på lila milen med stavar. Vi sprang väldigt lugnt mellan backarna där vi körde skidgång. Detta är ett bra träningssätt och används flitigt även av elitskidåkarna. Detta är riktigt bra för att få upp pulsen ordentligt. Om ni har någon lång backe i närheten så tycker jag absolut ni ska prova detta träningssätt. Man går med riktigt stora kliv sedan använder man stavarna precis som när man åker skidor.

Om vädret tillåter i morgon så blir det ett rullskidpass på P4. Om någon vill hänga på så är jag där och snurrar runt vid 17 tiden.

Lämna en kommentar