Stockholmshelg

Vi har haft en fantastiskt bra helg i Stockholm. Vi tog tåget från Skövde på fredag em ( X2000 ) efter lite drygt två timmar var vi i Stockholm. Nu skulle vi bara hitta till våra kamrater i Vällingby. Detta blev en ganska enkel match i och med Stockholms fina tunnelbanesystem. Vi skulle bo hos våra vänner Jakob och Helena. De är de mest gästvänliga kamrater man kan ha. När vi kom till deras lägenhet så var allt redan fixat med hur vi skulle bo och vad vi skulle äta mm.

Vi slängde egentligen bara in våra väskor när vi kom upp. Vi skulle ju iväg till konserten direkt. Ja vad kan man säga om en konsert med Bon Jovi ” superb”

På lördagen var det planerat att åka in till stan och shoppa, fönstershoppa trodde jag men….icke. Det blev köpt både det ena och det andra. Men det är rätt okej ändå. Jag handlar inte så ofta så det fick väl gå för denna gången:-) I och med att vi hade vädrets makter på vår sida så blev det ett par öl också på de fina uteserveringarna till min stora glädje:-) På kvällen tillbaka i lägenheten så var det naturligtvis redan planerat för middag.

Söndagen var planerad att åka hem och så blev det också. Men först så skulle vi tydligen hinna med ännu mer shopping:-) Väl hemma i Skövde så kände jag att jag bara var tvungen att ge mig ut på ett rullskidpass, men tyvärr så blev det inget längre pass det började ösregna när jag hade kört en liten bit.

Jag höll visst på att glömma berätta att när vi kom hem så strax efter att vi slängt in väskorna så rullar det upp en riktigt fin bil på gatan och stannar precis utanför vår port. Det var en Mercedes CLK 55 AMG Cabbe. Vilka kliver ur denna bil?? Jo mina föräldrar. De hade sålt sin lilla Peugeot och köpt en sådan här leksak. Jaa dessa pensionärer har det tydligen bra:-)

Pensionärernas leksak

Pensionärernas leksak

Lämna en kommentar