Rullskidträning i Arvika

Japp igår hann jag med ett pass i Arvika när jag ändå var där en snabbsväng. Det är alltid roligt att träna ihop med Emil när jag har möjlighet. Blir inte så många pass ihop nu för tiden i och med att han bor i Arvika så det gäller att passa på. Igår blev det ett rullskidpass på 30 km. Det var jag, Emil och Johan Kristoffersson. Vi höll ganska hög fart hela tiden. Här gäller det att inte vika ner sig:-) Man vill inte visa att man inte orkar. Vi körde runt dessa 30 kilometrarna på knappt 90 min. Det var en ganska så kuperad bana + att det regnade en del. Johan hade ett par skidor av den mer slitna modellen. Den ena skidan hade spannet helt gett vika. Varje gång han tryckte till med ett hårt frånskjut så gick profilen ner i backen:-) Jag åkte på ett par 20 år gamla Elpexskidor. Men de går bra. Emil var den enda som hade lite modernare prylar. Han körde på Wauhtis nya skidor. Det är en riktigt bra model som går riktigt fint ( Att rekomendera för den som tänkt köpa nya skidor ) De är nästan identiskt lika med Fischers rullskidor men betydligt billigare.

Lämna en kommentar