12 timmars rullskidtävling

Igår körde jag 12 timmars på rullskidor i Falkenberg, vilket Ingela har rapporterat om i tidigare inlägg. Det var en riktigt bra värdemätare på hur mycket min kropp tål att plågas. Jag körde totalt lite drygt 90 km. Vi var 4 deltagare i laget som delade på dessa 12 timmar. De andra var lite sämre tränade än jag så jag fick dra ett ganska tungt lass. Jag körde 3 varv varje gång jag var ute på banan och de andra i laget körde 2 varv.

Men jag tyckte det gick riktigt bra. Jag hade inga problem med kroppen. Det är klart att man blir lite stel och öm i kroppen, men inget som gav mig några problem. Jag hade nog en varvtid på i genomsnitt ca 4,08 på 1843 meter. Snabbaste varvet avverkade jag på 3,47. Dagens snabbaste varv sattes av en åkare i ett av elitlagen på tiden 3,28.

Vore kul om det blev fler lag som deltar i nästa års tävling. Kanske IFK Skövde kan vara med?

Lite bilder från tävlingen:

Vårt tält

Vårt tält


Emil, beredd att växla

Emil, beredd att växla

Jag, Emil och Sanna

Jag, Emil och Sanna

Delar av mitt team

Delar av mitt team

Lämna en kommentar