Sista skidpasset för säsongen?

Idag tror jag att det var mitt sista skidpass för säsongen. Det kändes så efter att jag stack upp för att åka ett pass men det var slaskigt i spåren och tunt med snö så det var inte roligt att åka alls. Det blev endast ett kort pass innan jag åkte hem igen.

När jag kom hem så gjorde jag i ordning alla mina skidor. Det man ska göra är att göra rent från valla och sedan lägger man på ett lager med paraffin utan att sickla det. Syftet med detta är att skydda skidorna från smuts och annat tills nästa säsong börjar. Vi tog till och med av skidboxen från bilen idag. Insåg att vi inte kommer behöva den mer i vår.

Härligt att kommunen fått upp ögonen för vårt fina berg! Ett antal miljoner avsatta för att bygga omklädningsrum och lite annat som behövs.

TILL SLUT ÖNSKAR VI ALLA VASALOPPSÅKARE ETT STORT LYCKA TILL OCH HOPPAS ATT FÖRET OCH SPÅREN ÄR BRA!

Bild från Lahti som Emil skickade hem

Bild från Lahti som Emil skickade hem

Inte så roliga spår

Inte så roliga spår

Billingens fina friluftsområde

Billingens fina friluftsområde

1 Responses to Sista skidpasset för säsongen?

  1. Niklas Solsjö skriver:

    Bättre spårkvalité mot vad vi hade i VL idag… 😉

Lämna en kommentar