Golfrunda i storm

Kl 9 imorse så slog vi ut från första tee på golfbanan i Knistad. Påpälsade så gott det gick för det var ca 5 grader och rejäl vind när vi begav oss mot Knistad. Kallt som sjutton var det om händerna och en sådan här runda får man ta som bra träning och inte förvänta sig några jättebra resultat. Jag är väldigt frusen av mig och spelar helst golf i shorts och t-shirt men vädret är ju inte alltid superbra i Sverige. Så jag fick bita ihop och försöka få till något bra slag då och då.

Efter rundan kom belöningen då vi åt lunch i restaurangen. Det var god mat och väldigt skönt att få värma sig inomhus. Det serverades kött och potatispuré med grönsaker.

När vi kom hem så ställde jag mig i duschen och öste på med riktigt varmt vatten så att jag blev varm igen. Sedan åkte vi ner till Elins Esplanad och köpte ett antal födelsedagspresenter till födelsedagsbarn som ska ha kalas i påsken och det var skönt att få lite sådant gjort.

Nu är det söndagskväll och vi har fixat lunchlådor tills imorgon. Denna veckan jobbar vi endast fyra dagar och sedan väntar en härlig påskhelg. Hoppas på riktigt bra väder med mycket sol i påsken! Och på några goda påskägg förstås!

Vill ha mycket choklad i påskägget!

Vill ha mycket choklad i påskägget!

Lämna en kommentar