Rullskidpass ihop med Ingela

Idag har jag kört ett rullskidpass ihop med Ingela. Jag på rullskidor och Ingela på cykel. Men vi har i alla fall tränat ihop:-). Vi körde Binnebergsrundan. Vi startade vid Billingehov sedan ut till Stöpen, Binneberg, Övertorp och tillbaka till Billingehov med en extraböj runt aspö. Det var perfekt att åka ihop på detta viset. Ingela hängde med utan problem på de platta avsnitten, men i backarna hängde jag av henne:-). Jag tycker det är roligt att hon följer med ibland när jag tränar. Men nu kommer det nog att ta ett tag till nästa gång. Hon har gnällt hela eftermiddagen om att hon är trött i benen och att banan var för tuff:-)

Jag var även en sväng på Intersport, där det var rullskidträff. Det var Swenor med Marcus Jönsson som visade grejor och Patrik Johansson visade hur man ska åka rullskidor. Jag köpte mig en Swenor rullskidväst.

Sedan såg vi lite på golfen på TV:n – Nordea Masters alltså. Det hade varit lättare att sitta framför TV:n om det regnat ute. Men nu när solen skiner och det är varmt så satt vi bara en liten stund – trots att det var riktigt spännande och bra spel av framför allt Henrik Stenson.

Vi åkte till Golfklubben och gick Norra banan – 9 hål – i solskenet. Det gick riktigt bra för mig och det var kul. Ingela har tävling imorgon så hon behövde träna lite.

Ikväll har vi ätit god mat. Grillad marulk, amandine-potatis, grönsallad och tomat- och mozarellasallad. Efteråt blev det jordgubbar och glass.

Lämna en kommentar