Hemma igen

Nu är vi hemma igen efter ett par riktigt fina dagar på kusten. Vi har ätit gott och spelat golf och haft ett fantastiskt fint väder. Vad mer kan man begära, egentligen inget, hmm… kanske ett träningspass också:-). Tack Ingela för den fantastiska presenten som denna resan var.

Idag har jag startat dagen med ett rullskidpass ihop med min far. Vi körde från Billingehov, Lunden, Horsås, Fjället, Stöpen, Säter, Rånna och Billingehov. Denna svängen är 27 km. Det är en fin runda på småvägar. Jag körde passet på mina Elpex 4:or. De rullar inte speciellt fort. Men det var bra för då fick jag jobba ordentligt. Rundan tog 1,40 tim.

Nu på eftermiddagen så har det varit lite trädgårdsarbete som stod på listan. Ingela klippte gräset och jag körde med min trimmer. Det är naturligtvis en ”riktig” trimmer:-) Det är en Stihl med en liten tvåtaktsmotor. Viktigt med bra grejor:-). Nu hade vi tänkt att ta ett race genom staden och småhandla lite. Jag ska köpa nya bromsklotsar till min MTB. Ingela ska handla upp sitt presentkort på Dimbo golf.
Sen blir det nog en liten sväng in på systembolaget för att inhandla lite goda drycker, man vet aldrig om det kommer någon på besök och då kan det vara trevligt att ta fram öl eller vin, det är ju semester:-)

Frukostbild

Frukostbild

Ingela ska slå ut på Tjörns golfbana

Ingela ska slå ut på Tjörns golfbana

Gott med fisk till middag

Gott med fisk till middag

Lämna en kommentar