Söndagsträning med IFK

Idag var det återigen dax för ett träningspass med IFK-gänget. Idag blev vi 7 personer som ville åka rullskidor. Vi startade från Billingehov, sedan körde vi till Horsås, Fjället, Stöpen. I Stöpen delade vi på oss så att jag och Fredrik åkte mot Binneberg. De andra vek vänster och upp mot Säter. De fick en runda på 27 km och min och Fredriks runda blev 37 km. Vi klarade oss precis ifrån regnet.

Denna vecka har varit en riktigt bra träningsvecka för min del. Jag har lyckats få ihop 10 timmars träning och det är betydligt mer än vad det brukar bli en ”normal” vecka. Det är tack vare att jag har semester och är på hemmaplan som det blivit så här mycket träning.

Imorgon ska jag köra ett pass på morgonen, troligen MTB-cykling. På eftermiddagen ska Andreas och jag köra styrka på P4:s utegym. Detta är planen om vädret tillåter men tyvärr såg det lite mörkt ut när jag kollade vädret imorgon.

Ikväll är det VM-final i fotboll mellan Tyskland och Argentina. Bäst att ladda upp ordentligt och heja fram bästa laget. Jag håller på Argentina och Ingela på Tyskland, mest beroende på att vi har satsat på dessa länder. Det blir en spännande match förhoppningsvis!

Några bilder från dagens träningspass:

Niklas förbereder sig för passet

Niklas förbereder sig för passet

Mattias gör sig klar

Mattias gör sig klar

Lämna en kommentar