Hård träningsperiod

Nu har jag tränat ovanligt mycket med mina mått mätt. Jag har haft semester en vecka nu och då har det blivit träning varje dag och detta är jag inte van vid. Normalt sett så har jag kanske ett snitt på 3-5 dagars träning i veckan. Men nu har det blivit 8 dagar i rad och 9 pass = 13,5 timmar. Det här är sååå mycket mer än normalt. Men nu känns kroppen faktiskt lite trött.

På förmiddagen idag cyklade jag ett MTB pass ihop med Jörgen Andersson. Vi cyklade runt på grusvägarna uppe på berget och ner mot Ljungstorp. Det finns så mycket fina MTB vägar på berget. Vi fick ihop nästan två timmar på cykeln och det är fullt tillräckligt. Det blev ju en hel del upp o ner och det är krävande.
Jag måste säga att den här SMS gruppen som Mattias Rygert har skapat är en riktigt smidig lösning. Man bara skickar ut ett SMS när man ska träna eller helst dagen innan och vips så har man fått någon/några som vill hänga på.

Nu på eftermiddagen kom Andreas hem och var sugen på ett kortpass och då hängde jag på. Det blev 4 km löpning och sedan styrketräning på P4.

Nu är tanken att vila i två dagar men man vet ju aldrig…..

Lämna en kommentar