En bra träningsdag

Det är allt bra härligt med semester. Man vaknar av sig själv på morgonen, sedan går man upp och fixar en god frukost. Efter detta tar man på sig träningskläderna och kör ett pass. Redan vid lunchtid så är träningen avklarad och man kan åka och bada eller bara slappa. En sån här sommar så har det naturligtvis blivit en hel del bad.

Idag startade dagen med ett riktigt bra cykelpass. Jag körde 74 km på 2,23 timmar och Ingela körde 61 km på 2,55 timmar. Jag körde hemifrån och till Varnhem, Axvall, Stenum, Skara, Axvall, Eggby, Öglunda, Övertorp, Rånna och hem. Det gick riktigt bra jag fick en snitt hastighet på strax under 31 km/tim

Nu ikväll så hade jag tänkt att springa ett varv runt Blängsmosse. Jag slängde på mig lite äldre slitna träningskläder och stack upp till mossen. Men det blev inget helt varv. Det berodde till stor del på att jag var riktigt seg och trött i kroppen efter förmiddagens cykelpass. Men jag sprang i alla fall i 30 min och det är ju alltid något i alla fall. Jag tror att om man ska springa runt mossen så bör man vara hyfsat pigg i benen. Det är ganska tungsprunget på mossen.

Det är grillväder även denna kväll så det var bara att tända grillen. Idag blev det foliepaket med färskpotatis, torskrygg, morötter och en klick smör med vitlök. Inte dumt alls! Till efterrätt blev det glass!

Grillen är snart redo

Grillen är snart redo

Bild från mossen

Bild från mossen

Mera bilder

Mera bilder

Lämna en kommentar