Simträning i Vättern

Vi startade morgonen med en god hotellfrukost där vi hade utsikt över första tee och kunde där sitta och se på när golfspelarna slog ut. Inte så kul för dom kanske men roligt för oss att se att många andra också slår snett ibland.

Därefter checkade vi ut och tog bilen ner till badplatsen som vi besökte igår. Vi var helt ensamma där, antagligen beroende på att det var lite molnigt. Temperaturen var dock helt okej, runt 20 grader. Jag kan inte påstå att jag kände mig helt laddad för ett simpass just då. Det har varit mycket enklare att hoppa i vattnet då det varit soligt och rejält varmt. Men, jag måste träna så det var bara att bita ihop och ner i plurret. Vättern är ju känt för att alltid ha kallt vatten men idag stämde det inte. Jag gissar på att det var 23-25 grader i vattnet och det var bara att simma på. Helt otroligt hur klart det är och man ser många meter ner i vattnet. Helt klart det häftigaste simpasset i sommar och jag var riktigt nöjd efter mina 30 minuters simning. Jag lurade till och med i Micke och fick honom att simma lite och det händer inte varje dag, om man säger så.

Sedan åkte vi vidare till Gränna och där köpte vi massa polkagrisstänger av olika smaker. Vi vandrade runt en del i stan men det var inte så mycket att titta på. Vidare till Jönköping och där var det dax för lunch. Det började dugga lite så vi åkte vidare till Hjo och hoppades på bättre väder. Det var molnigt även i Hjo men varmt och skönt. Efter lite strosande i stan så begav vi oss hemåt.

Ikväll har vi planterat hallonplantor och därefter invigde vi Mickes present – en rök. Vi rökte fyra bitar marulk och de blev helt okej. Vi gillar båda rökt fisk så den kommer vi att använda i framtiden.

Imorgon blir det rullskidträning för Mickes del och jag ska nog cykla en sväng och kanske lite styrka.

Dax att plantera

Dax att plantera

Lämna en kommentar