Styrelsemöte del 2

Idag hade vi IFK:s styrelsemöte del 2, det vill säga att vi fortsatte med det som vi inte hann med förra måndagen. Det är så att våra möten har en förmåga att alltid dra ut på tiden:-) Vi har helt enkelt för mycket att prata om varje gång och vi glider ifrån ämnena lite då och då. Men vi har i alla fall en styrelse som fungerar riktigt bra. Jag tror att Skidklubben är på väg att bli större och större. Vi känner att det är ett uppsving för skidåkningen i stan just nu.

Jag hade egentligen tänkt att träna en sväng efter mötet, men som vanligt så drog mötet ut på tiden så det blev ingen träning idag. Men i morgon ska jag ut och åka rullskidor. Det får bli ett intervallpass på P4. Kom gärna dit och kör! Jag tror jag kommer att vara där strax innan kl 17.

Jag har även anmält mig till rullskid SM idag. Det går av stapeln 13 – 14 september ute på Ingarö. Det är Nacka Värmdö skidklubb som håller i detta i år. På lördagen är det ett distanslopp på 40 km på tävlingshjul och den 14:e är det en knockout sprint på 200 meter uppför. Det är ca 6 % lutning uppför så det blir en häftig utmaning. Nu är det bara att träna på så att jag får behålla formen som jag känner att jag har just nu. Det svåra nu är att inte komma ner i någon formsvacka lagom till SM. Jag kommer att köra ganska många snabba och tuffa pass de närmaste veckorna. Sen får vi se hur långt det räcker. Jag siktar i alla fall på att få med mig minst en medalj från SM:et.

http://www.rullskidsm.se/inbjudan2014

Nu har vi ätit en god middag som bestod av färskpotatis, lax och citronsås – inte dumt! Det får bli en stund framför Idol som avslutning

Lämna en kommentar