Test av en ny stav ( Elpex )

Idag körde jag och Niklas Solsjö ett bra pass. Det gick riktigt fort vissa bitar. Men det var en annan sak som fick min uppmärksamhet. Jag fick prova ett par riktigt sköna stavar. Det var en Elpex stav med dämpning i handtaget, och detta var något som verkligen passade mig. Jag brukar vara ganska kräsen när det gäller stavar men denna staven föll mig i smaken. Redan vid de första stavtagen kände jag att det var något speciellt med denna stav. Jag har provat lite olika hårdhet på stavar, men har svårt för mjuka stavar i och med att jag vill att det ska svara bra när man trycker på. Denna staven var stum i röret men samtidigt så hade den en mjuk känsla. Får ni möjlighet att prova denna staven så tycker jag definitivt att ni ska göra det.

Passet i övrigt var ett bra pass. Vissa bitar tryckte vi på ordentligt. Niklas har bra fart i åkningen på de lättåkta partierna. Där fick jag slita ordentligt för att hålla jämna steg. Bra kört Niklas!!

Ingela har inte tränat idag heller eftersom hon varit och fixat sina naglar hos en kompis utanför Skara. Nästa helg, 7 september, ska hon cykla Billingen Runt så hon får hårdträna i helgen istället då hennes kvällar i veckan varit uppbokade av annat. Hoppas det blir många som kommer köra Billingen Runt som är en fin cykelrunda. http://www.billingenrunt.se/

Så här fina blev naglarna med fransk manikyr:

Fina naglar

Fina naglar

1 Responses to Test av en ny stav ( Elpex )

  1. Niklas Solsjö skriver:

    Tack och bra kört själv! Grymt stark är du! Kul att du gillade staven 🙂

Lämna en kommentar