Bra uppslutning till skidgångspasset

Igår hade IFK skidgångsträning och då var vi 13-14 tappra IFK:are som kämpade i Billingebacken. Vi gick 10 intervaller. Vi delade upp backen i två intervaller. Den första till slutstationen för lilla liften och den andra därifrån och upp till toppen av backen via kammen på backen. Hela passet tog ca 35 minuter. Tufft och givande pass!

Idag har jag kört ett sista rullskidpass inför SM:et. Det blev ett lugnt pass på P4 med några ryck inlagda. Efter en stund så dök Björn Furhoff och Inger Schöön upp på rullskidor så då körde jag sista delen ihop med dom. Nu ska jag ta det lugnt och bara vila fram till Lördag. Jag hoppas formen kommer att vara god när starten går. Det kommer att behövas en riktigt bra dag om jag ska kunna bärga några medaljer. På lördag går 40 km loppet och starten är kl 15:00. Tävlingarna hålls på Ingarö, Stockholm, och länken är: http://www.rullskidsm.se. Vi åker upp på lördag morgon och bor på Skevik gård där också middag och prisutdelning hålls på kvällen. Får väl se om det kan bli någon medalj till mig….

Ingela fick reda på sin tid i resultatlistan på Billingen Runt och den blev 2:21:10 och hon var supernöjd. Här nedan ser ni Ingela med två kollegor från Vänersborg innan loppet.

Glada innan loppet

Glada innan loppet

Lämna en kommentar