Dan före dan….

Idag hade jag tagit semester för att spela vår årliga golftävling på jobbet – Regionservice Open i Herrljunga. Vädret var strålande, soligt och varmt och trevligt sällskap hade jag i bollen. Men spelet ville sig inte något vidare. Eller rättare sagt så hade jag inte det flyt man behöver ha när man spelar den svåra banan i Herrljunga. Det är mycket vatten och dolda hål och svåra bunkrar. Tyvärr hamnade jag i alldeles för många bunkrar för att det skulle bli bra men slagen satt som de skulle så jag är inte alltför missnöjd.

Imorgon bär det av till Ingarö, Stockholm. Jag har precis kollat YR och det ser bra ut. Vi åker ganska tidigt imorgon bitti så jag ska brygga en termos kaffe och göra några goda mackor som vi kan äta halvvägs. Jag gillar verkligen att äta frukost längs med vägen – det gör inte Micke. Men vill han att jag ska följa med så blir det på mitt sätt. Micke skulle helst bara sätta sig bakom ratten och köra, köra, köra…. Det är tråkigt!

Det är tre deltagare från IFK Skövde Skidklubb – Micke, Leif E och Emil. Det ska bli spännande att se om de kan prestera något bra i tävlingen men jag tror säkert att det kommer att gå bra.

Vi hörs i morgon – nu ska jag packa väskan.

Lämna en kommentar