Ice Bucket Challenge – Check

Kl 06.30 i morse klev jag in i simhallen och strax därefter var jag redo att börja simma. Jag simmade 1000 meter och det känns faktiskt bättre och bättre för varje gång. 7.14 klev jag upp och in i duschen och sedan promenad till jobbet. Stämplade in 7.42 och då har jag redan tränat – helt OK.

Nästa vattenövning på dagens program var Ice Bucket Challenge. Ice bucket challenge har spridit sig som en löpeld via sociala medier och flera världsstjärnor har hällt isvatten över sig, utmanat andra kända personer och skänkt pengar.
Kampanjen har även hittat till Sverige. Man skänker pengar till ALS-forskningen. ALS är en sjukdom som angriper de motoriska nervcellerna i hjärnan och ryggmärgen. Detta leder till muskelförtvining och förlamning. Det är en dödlig sjukdom som saknar botemedel.

Vårt Göteborgskontor hade utmanat oss i Skövde och Vänersborg och självklart skulle vi anta utmaningen. Svårigheten på mitt jobb är att få till en dag när flera är på plats på kontoret i Skövde men i dag lyckades vi i alla fall få till 5 personer som skulle utföra utmaningen. En person åtog sig att filma och en skulle ta kort med kamera.

Vi sprang raskt i väg till Willys för att köpa is. Vi hade tagit med oss var sin hink samt träningskläder att ha på oss när vi skulle bli plaskblöta. Det var bara att byta om och sedan ställde vi upp oss och just då ångrade jag mig lite, lite grann men det gick snabbt över. Vi startade med att utmana vår ledningsgrupp och andra kontor inom regionen och sedan hällde vi var sin hink över oss. Kallt var det och skrek gjorde vi men också kul att fixa utmaningen tillsammans!

Nu är vi redo!

Nu är vi redo!

KALLT!

KALLT!

Nu är det över och vi kan skratta åt det!

Nu är det över och vi kan skratta åt det!

PS. Micke ber mig att påminna om Klubbmästerskapen på söndag!

Lämna en kommentar