Träningspass på Elpex 4:or, puh..

Ikväll hade Jörgen R och jag bestämt oss för att köra ett pass ihop. Vi samlades kl 16:30 vid P4. Det är ju inget jättehäftigt träningsväder så här års. Men har man bestämt sig för att träna så är det bara att ta tag i det och ge sig ut. Jag hade bestämt mig för att plåga mig rejält idag så jag valde mina Elpex 4:or. De går fruktansvärt tungt, speciellt i början. När de blir lite varma rullar dom lite bättre. Vi drog i alla fall iväg från P4 ut mot Skultorp, genom samhället och vidare till Häggumskorset, där svängde vi höger mot Häggum i ca 2 km innan vi svängde höger mot Skultorp igen. Genom Skultorp och tillbaka mot Skövde. Men innan vi kom till Skövde svängde vi in i Heneporten och genom hela Hentorp. Sedan vidare mot P4 igen. Jag tror det blev ca 28 km. Det räckte gott o väl för mig. Jag får slita ordentligt på de plattare delarna. Men där det går uppför kan jag dryga ut avstånden. Men på platten kommer Jörgen tillbaka igen.

Ingela är hos en kamrat ikväll som bor utanför Skara ( hon fixar sina naglar ). Då passade Andreas och jag på att köpa pizza, mums.. Vi skulle egentligen käkat fiskbullar i hummersås och potatis, men vi prioriterade om:-). Det är faktiskt inte det att vi inte gillar fiskbullar i hummersås. Men pizza lockade mer helt plötsligt.

Har glömt att skriva att jag körde ett riktigt tufft gympass igår med Jörgen A. Det känns i kroppen idag, grym tränigsvärk i bröstmuskulaturen. Vi plågade oss med bänkpress ( Manligt ) 🙂

Jag har hört att det har varit bra med folk på IFKs skidgång på tisdagarna. Tyvärr så har jag inte kunnat vara med på några gånger nu. Men det är roligt att det är många som kör. Det är ju riktigt effektiv träning.

Ha en bra kväll

Lämna en kommentar