Kört ett lugnt och bra A1 pass

Idag körde Josefine, Urban och jag ett riktigt bra löppass i lugnt A1 tempo. Vi sprang runt på lite olika slingor på Billingen. Sista halvtimman var det riktigt mörkt men det fungerade ganska bra ändå. Vi sprang totalt i 1 timme och 35 minuter. Jag är inte van att springa så långt, men det fungerar ganska bra. Jag är lite stel i benen nu så här ett par timmar efter passet. Men det går över tills i morgon för då ska jag köra ett rullskidpass i Arvika ihop med Emil.

Jag har tränat hyfsat bra nu under en tid och det känns i kroppen att den börjar bli bra tränad. Hoppas kunna hänga i nu tills snön kommer. Då blir det lättare att träna på igen. Jag ligger i alla fall bättre till gentemot förra året vid denna tiden. Trots att jag börjar bli gammal så känner jag mig starkare i år än vid denna tiden än förra året. Jag har tränat på ett lite annorlunda sätt i år och kört längre pass än förra året. Förra året hade jag inte många pass över 90 min. Men i år har jag ganska många pass mellan 90 min och 2 timmar.

I kväll har vi lyxat till det med en liten smörgåstårta med räkor som vi köpte i går. Den var väldigt god! Det blir nog lite godis framför TV:n också för jag får ett riktigt godissug när jag ökar träningsdosen. Vet inte varför men så blir det.

I morgon ska vi upp tidigt och köra till Arvika. Det ska bli roligt att hälsa på Emil och Sanna för det var länge sedan vi var där. Det blir säkert ett bra rullskidpass på lördagen också.

Bild på tårtan:

Smaskig räktårta!

Smaskig räktårta!

Lämna en kommentar