En Göteborgsdag

Idag har jag jobbat i Göteborg. Jag blev kallad till Göteborg på möte för några dagar sedan. Vi skulle ha avdelningsmöte och vi skulle även tacka av ett par som har slutat på vår avdelning. När väl avtackningen började så helt plötsligt var jag en av dom som fick present. Min present fick jag av den anledningen att jag har fyllt 50 år i år. Det var en rejäl överraskning att jag skulle få present. Jag fick två stycken ljuslyktor av den större modellen. De var riktigt fina.

Utöver detta så har det inte hänt speciellt mycket idag, jag har inte hunnit träna. Men när jag kom hem så hade Ingela fixat käk. Det var en pastagratäng med kassler, spenat och broccoli som var riktigt god:-). Hon hade också bokat boende i helgen. Det blev en Bed & Breakfast på Nordiska Folkhögskolan i Kungälv. Det känns bra att det är klart eftersom det var så fullbokat överallt.

Vi åker mot Göteborg efter frukost på lördagen men först bär det av till Falköping för att besöka Intersport. Jag ska köpa nya skidskor Salomon eftersom jag har slitit ut mina gamla när jag åkt rullskidor i år. Jag ska också titta efter en pulsklocka som Ingela ska få i julklapp (säg inget till henne…). Helst ska jag hitta varma vinterkängor också som håller värmen under en kall vinterdag när man inte rör sig speciellt mycket. När vi kommer till Göteborg ska vi träffa Ingelas syster och äta lunch med henne. Hon har fått i uppdrag att hitta ett bra lunchställe så vi får se vart det blir.

I går fick jag information att mina nya Atomic skidor skickades direkt från fabriken till mig. Det ska bli kul att testa dem och första gången blir med säkerhet i Orsa. Vi ska åka dit ett gäng grabbar för att åka skidor och det blir helgen före jul. Ska bli kul!

Dessa paket fick jag.

Dessa paket fick jag.

Dessa lyktorna var i paketen

Dessa lyktorna var i paketen

Lämna en kommentar