Rullskidor på fruset underlag

Ikväll tog jag fram rullskidorna och åkte ner till P4 för att köra ett pass. Temperaturen var 0 grader så det var lite risk för halka och det var precis vad det var. Det var isigt på många ytor och det är lite roligt att åka på. Rullskidorna kanar väldigt lätt i sidled när det är halt. Det gäller att inte skicka ut skidan i sidled för då kanar den undan blixtsnabbt. Jag körde i alla fall ett entimmas pass och jag kände mig stark, det var i alla fall bra. Jag hade nog tänkt att köra lite längre men jag blev sen ut på grund av att det kom hit en kille från AWW i Skara som skulle kolla på vår braskamin. Den har krånglat lite och det går inte få någon fart på den, men nu har han fixat till så att den fungerar fint.

När jag kom hem körde jag ”magplågaren” – min app i mobilen som jag laddat hem. Den är rejält jobbig faktiskt och väldigt bra att köra då och då. Sedan blev det middag som bestod av lax, paprikasås och kokt potatis.

Satt och surfade på lite olika lopp och hittade detta backlopp i Norge. En riktig utmaning för någon som gillar backlöpning och lite värre än Strupen upp :-). Strupen upp har 132 höjdmeter och tävlingen i Norge 1 848 höjdmeter.

La Sportiva Skåla 1848 meter rett opp

http://www.skaala.no/

Tävlingsklassen är tydligen redan fullbokad för nästa år. Nja, tror nog Göteborgsvarvet blir en tillräckligt stor utmaning för mig!

2 Responses to Rullskidor på fruset underlag

  1. Niklas Solsjö skriver:

    Så stark som du va i Strupen senast så passar nog Skåla bättre än asfalt-halvmara 😉 🙂

Lämna en kommentar