Julstämning???

Återigen en gråmulen dag med regn och blåst. Det var i alla fall lite sol i förmiddags men resten av dagen var väldigt tråkig. Nu är termometern på 0 grader men kallare blir det nog inte. Ja, ja – inget som jag kan göra något åt men lite vitt på marken hade varit fint till jul.

Jag jobbade på idag och fick mycket gjort. Det verkar som att många redan tagit julledigt för telefonen var ovanligt tyst och då får man mycket gjort. Jag ska även jobba måndag och tisdag i nästa vecka och då lär det bli ännu lugnare.

När jag kom hem så provade jag att göra en chokladtryffel och vi får väl se hur den blir. Försöker fixa med diverse grejer som behövs men jag är trött idag. Jag ska i alla fall bänka mig framför TV:n kl 20 och se damerna spela semifinal i VM. Det blir spännande!

Micke ringde nu och rapporterade lite från Orsa. De hade haft soligt hela dagen och just nu var det -7. Det lät betydligt bättre än vad vi har. I förmiddags hade de åkt en 2-milsslinga 2 gånger så det blev ett långt pass. Därefter buffélunch igen med massa mat. Nu hade de varit ute och åkt konstsnöslingan och det blev väl ca 17 km. Han var rejält sliten och trött i armarna. Det är jobbigt med skidor och speciellt när man inte åkt något förut. Men de trivs säkert väldigt bra däruppe och de får passa på att åka så mycket skidor som möjligt för det dröjer nog ett tag innan det finns åkbara spår här.

Här kommer lite härliga bilder från Orsa:

IMG_0030

IMG_0029

IMG_0031

IMG_0028

IMG_0027

Lämna en kommentar