Distanstanspass i grupp

Idag har vi kört ett riktigt roligt och bra löppass. Jag fick ihop 10 frivilliga löpare till mitt löppass som bestod av 15 km på 1:30. Det blev några arbetskamrater och några IFK kamrater som samlades på skidstadion för ett distanspass. Vi lufsade iväg på spåren på berget i ett behagligt tempo. Vi hade bestämt oss för att hålla ihop gruppen hela tiden och hoppas på att alla orkade hela distansen ut. Om det var någon som inte orkade så skulle vi inte vara längre bort än att den/de skulle kunna gena hemåt.

Men alla orkade hela vägen, bra jobbat!!! Banan var en ganska platt bana med en enda lång och tuff backe där farten trissades upp lite grann. Men direkt efter backen samlade vi ihop fältet igen. Sen så gick det i ett jämnt och fint tempo ända tills de sista 3 km där det började trissas upp lite grann för att avsluta sista kilometern riktigt hårt.

För min del kändes löpningen glädjande nog riktigt bra utan några större skavanker. Jag bör nog öka takten lite framöver på kommande pass så att jag ser vad jag orkar med. Hoppas på att få till några fler liknande pass som i dag för det är kul att vara så många och springa tillsammans. Tack allihopa för ett roligt pass idag! Här kommer några bilder från idag:

IMG_0178 IMG_0177 IMG_0176 IMG_0175 IMG_0174

 

1 Responses to Distanstanspass i grupp

  1. Elin skriver:

    Tack Micke för att du anordnade detta pass så himla bra!Jag hänger gärna med på fler gånger!

Lämna en kommentar