En heldag med båtar

Idag har vi varit med i ”fri fart på Kinda kanal”. Detta är ett riktigt häftigt arrangemang som hålls mitt i Linköping. Det var 41 veteranbåtar som var med i tävlingen ( Uppvisningen ) och med veteran menas båtar som är 30 år eller äldre. Det var 11:e året i rad som de körde detta racet. Det är helt klart värt att åka hit och titta om man är lite intresserad av båtar, det var sååå många fina båtar som var med.

Jag blev väldigt sugen på att köpa en båt när jag såg alla dessa fantastiska båtar överallt. Det var väldigt många entusiaster som alla ville prata båtar och det passar mig perfekt. Tyvärr blev vädret sämre på eftermiddagen och vi var tämligen genomblöta och kalla det sista.

Här kommer i alla fall några bilder på båtar:

Snygg båt som endast varit i vattnet 6 ggr sedan 1994

Snygg båt som endast varit i vattnet 6 ggr sedan 1994

Den här båten skulle jag vilja köpa! En Glastron 175

Den här båten skulle jag vilja köpa! En Glastron 175

Mera fina båtar….

Mera fina båtar….

Monica provkör sin Weedo GT och jag får hänga med

Monica provkör sin Weedo GT och jag får hänga med

Lämna en kommentar