Nu har familjen blivit större

Idag fick jag samtalet jag väntat på i ett dygn och det var att Emil och Sanna har fått en liten flicka idag. Det började med att vi fick ett samtal igår morse kl 05:19. Det var Emil som ringde. Det är alltid lite oroligt när det ringer på natten. Nu var samtalet från Emil som befann sig i Boden och han hade precis fått reda på att Sanna åkt in till BB i Karlstad och nu var det bråttom för honom. Han lyckades med att boka en flygbiljett till Stockholm ( Arlanda )

Det han bad om i samtalet var om skjuts från Arlanda till Karlstad. 20 minuter efter samtalet satt Ingela och jag i bilen på väg till Arlanda, vad gör man inte för sina barn:-) Det gick ganska bra trots allt att köra dit så tidigt på morgonen för det var knappt någon trafik på hela vägen. Kl 09:00 var vi på Arlanda och Emils flyg kom in 09:40.

Helt oplanerat så hamnade vi på Arlanda inrikes i går

Helt oplanerat så hamnade vi på Arlanda inrikes i går

Nu var det bara att vända bilen och köra till Karlstad och kl 12:30 var vi utanför BB i Karlstad. Nu var vår del av hjälpen över nu fick de klara sig själva. Vi kramade om varandra och sedan åkte Ingela och jag till en trevlig restaurang som hette Vedugnen och åt en väldigt god pizza med fina råvaror. Sen bar det av tillbaka till Skövde. Sedan dess har vi bara väntat på telefonsamtlet som vi äntligen fick idag på eftermiddagen. Så nu är jag farfar också!

God pizza med italiensk salami på

God pizza med italiensk salami på

Idag har jag varit i Göteborg så det fick bli sen träning. Jag och Jörgen gav oss ut och sprang Gröna milen i mörkret. Det gick bra eftersom Jörgen hade pannlampa på sig. Det känns att jag inte springer så mycket för jag blir trött i ljumskarna och allmänt trött i benen. Skönt att komma ut i alla fall. Det var inte mycket snö som hade producerats och nu verkar det ju bli mildare också.

Dimma på berget idag

Dimma på berget idag

Vilken tur att jag ska få åka skidor i helgen eftersom jag har förmånen att få bo hos vänner som har stuga där det finns lite skidmöjligheter. Det ska riktigt roligt och bra med skidträning med tanke på att VM är i början av februari och jag behöver många skidmil innan dess.

2 Responses to Nu har familjen blivit större

  1. Niklas Solsjö skriver:

    Grattis! =)

  2. Jan Andersson skriver:

    Grattis farfar! Vad kul! 🙂

Lämna en kommentar