OS-GULD!!!!!

Känner mig helt slut efter att ha sett svenska tjejerna ta OS-guld i stafetten. Det var spännande från början till slut och alla svenskorna presterar verkligen när det gäller. Ida kör en stabil förstasträcka och Emma såg verkligen stark ut på andra. Anna tappar en del på toppen men glöm inte att hon håller klart undan från Norge och övriga lag och kör klokt. Sedan kommer Super-Kalla….. Vilken fantastisk skidåkare! Och så himla smart hon har börjat åka denna säsongen. Stabil i nerförsbackarna, tuff och distinkt i närkamper och sedan när det gäller så kör hon stenhårt. Jag har inga ord…… Nästa bragdguld känns redan givet efter denna dagen.

Själv var jag uppe på berget redan 8.50 idag. Tänkte att jag måste sticka ut direkt på morgonen för att överhuvudtaget komma ut i detta vädret. Tog skidor och stavar under armen och traskade upp till berget i storm och blötsnö. Började med att köra ett varv på konstsnön men jag tycker det är så tråkigt. När jag kom in i stadion så blev jag ändå sugen på att prova milen eller femman. Det var bara jag som var det, visade det sig, för ingen hade åkt där förut. Så, nu gott folk, har jag spårat 7,5 km åt er och spåret var helt okej. Inga genomslag någonstans men ack så trögt att köra i blötsnön. Ingenting såg man heller för snön lade sig fint på glasögonen. Men jag är stolt över mig att jag kom ut och åkte ett pass. Fort gick det inte men i alla fall bra träning.

När jag kom hem var jag dyngsur och tände snabbt en brasa, fixade kaffe och sedan en härlig stund framför TV:n.

Noll sikt idag

Noll sikt idag

Pappa Lars vid bilen i Timrå

Pappa Lars vid bilen i Timrå

Målområdet i Timrå

Målområdet i Timrå

Lämna en kommentar