Vårdag?

Idag när jag gick hem från jobbet kändes det faktiskt som våren är på väg. Det är i och för sig lite tidigt, men det var faktiskt lite vår i luften. Om man tittar på väderkartan som har varit de senaste dagarna så finns det ingen kyla någonstans i hela Europa. Det borde betyda att det inte kommer att bli någon mer kyla denna säsongen. Jag tycker det är synd att man inte får åka skidor en bit in i mars. Det är ju en sååå härlig månad att åka skidor på. Tänk den härliga känslan att en lördag morgon i mars få dra ut på milspåret och nästan flyga fram i de isiga morgonspåren, samtidigt som solen skiner. Får nöja mig med att se på Vasaloppet nästa söndag och valla skidor.

Så idag när jag kom hem från jobbet drog jag på mig löparskorna och stack ut en sväng istället för den skidtur som jag hade tänkt mig. Fördelen med löpning är att det är väldigt lätt att komma ut. Det är bara att ta på sig skor och träningskläder och öppna dörren. Det blev en runda på ca 7 km och det kändes helt okej.

På onsdag eller torsdag i denna veckan ska Emil åka med landslaget till Lahtis. Det är Lars Selin som ringde och ville ha med honom dit. Det är roligt att de har koll på honom och hör av sig när de behöver folk. Det ska bli spännande att se vad han tycker om det.

Nu är det en ganska besvärlig tid för träning – i alla fall för min del. Blir nog inga mer skidor vad det verkar, lite för kallt för cykling, inget gymkort…..

2 Responses to Vårdag?

  1. Niklas Solsjö skriver:

    Du valde rätt år att stå över VL… http://www.svt.se/nyheter/regionalt/gavledala/vasaloppssparen-dras-om

    Surt att det ska va så varmt även där uppe!
    Blir det rullskidor och löpning för dig nu då?

    • mickesskidblogg skriver:

      Ja det blir nog inte så mycket mer skidor. Det verkar ju bli milt hela veckan. Ska nog plocka fram cykeln snart. Vi får åka en del rullskidor ihop i sommar och höst. Även golfklubborna åker nog snart fram. Lycka till i Vasan

Lämna en kommentar