Joggingtur

Idag var det dax för min lilla joggingrunda som jag tar en gång i veckan. Försöker nu rehabilitera hälen och har fått lov att jogga en gång i veckan och börja på 1 km. Nu är jag uppe i hela 2 km och nästa vecka hoppas jag våga prova 2,5 km. Inte så långt, tänker ni säkert nu. Men för mig som inte sprungit sedan augusti 2013 är det så himla kul att bara få jogga lite i sakta mak. Efter varje gång så är jag lite orolig om det ska kännas i hälen nästa dag men än så länge – peppar, peppar – så har det känts okej. Jag brukar gå 5:an eller 7,5 km på berget och lägga in min joggingdel mitt i någonstans. Idag stannade jag vid gymmet och körde lite styrka efteråt.

Micke och Fredrik körde rullskidintervaller på P4. Det blev 7 intervaller som vardera var på mellan 2 och 4 minuter. Micke såg trött ut när han kom hem så det var säkert jobbigt. Han hade även provat ut skidor som Patrik Johansson ska låna på Rådarullen.

Nu har vi varit till Blomsterlandet och köpt lite blommor som ska planteras. Även om jag tycker det känns onödigt och synd om personalen som får jobba tråkiga tider så är det rätt praktiskt ibland med butiker som är öppna till kl 20. Hann även in till Cervera för köp av presentkort som vi ska ge till studenter som vi snart ska fira.

Imorgon blir det en golfrunda efter jobbet och på torsdag så är det Viken Runt.

2 Responses to Joggingtur

  1. Niklas Solsjö skriver:

    Haha så det blev dina snabba Elpex till slut för Patrik Micke? Han va bra less på sina egna efter Viaredsloppet och sa att han skulle kolla med dig inför Lidköping😉 Ska du köra?

    • mickesskidblogg skriver:

      Japp, nu får han låna mina snabba elpex 2or. Jag har inte riktigt bestämt mig än. jag har ju ett par elpex till som går hyfsat bra så jag får se hur det blir.

Lämna en kommentar