Eftersom söndagen var uppbokad med en del åtaganden begav jag mig till gymmet tidigt i morse. Jag körde bara överkropp där eftersom mitt knä inte går att böja ordentligt. Det blev några intervaller i stakmaskinen, 1×1000 meter och 3×500 meter. Sedan körde jag en ryggövning, några upprepningar i bänkpressen, några bicepsövningar för ovanlighetens skulle och som avslutning blev det bålträning i en av maskinerna.

Jag hade planerat att denna veckan skulle bli en intensiv träningsvecka men ibland går det inte som man tänkt sig så jag har fått improvisera lite med den träning som har fungerat. Det blir så även kommande vecka eftersom jag inte kan böja på benet på grund av det ömmande knäet. Så är det ibland och det gäller att inte tappa sugen utan hitta alternativ träning.

Resten av dagen har gått åt till lite spännande möten som vi hoppas kunna berätta mer om framöver.

I morgon ska jag försöka att åka rullskidåkning om vädret är hyfsat och annars får det väl bli styrketräning igen. Jag hoppas på att stakmaskinen snart anländer till oss så att jag kan få montera den.

Jag såg att Finland inlett tävlingssäsongen i Vukoatti. Det är samma ställe där jag har tänkt att åka VM i vinter. http://www.mwc2016.com/

Vi säger grattis till IFK Norrköping som vann allsvenskt guld i helgen – inte dåligt!

Lämna en kommentar