Snösprutningen går bra på Billingen

Jag har varit uppe på berget och kollat till snösprutningen och det löper på hyfsat men det tar sin tid att täcka hela banan. Men får det bara vara kallt och inget krånglar så kommer vi att kunna åka skidor tidigt i nästa vecka. För er som vill se hur det går till med snösprutning så rekommenderar jag er att åka upp till berget och titta.

På förmiddagen idag var Emil och jag ute och sprang en runda. Det blev ca 13 km i lugnt tempo, det var ju nästan -10 grader. Vi sprang Ryds grottor, Ekängen och Billingehus. Ingela gick till gymmet och körde ett pass. Efter en dusch så träffade vi vänner på stan och tog en fika – trevligt!

Kl 16 var det dax för bowling i Arenan för de i familjen som kunde. Vi blev 9 personer som bowlade och jag lyckades få till serien med högst poäng för kvällen, 172 poäng. Andreas vann sammanlagt över 4 serier och lag Emil, Ingela och Johanna vann lagspelet. Det är jättekul att spela bowling ihop och tävla lite på skoj. Efter bowlingen hade vi bokat bord på O’Learys och där vankades hamburgare i olika former. Nu har vi promenerat hem och är mätta och belåtna. Det blir slappande framför TV:n resten av kvällen.

Fredrik ringde när jag satt på O’Learys och skrämde upp mig ordentligt när han frågade om vi hade planerat att hämta honom kl 5 i morgon för vidare färd till Axa Ski Marathon i Orsa. Imorgon??? Det är väl på söndag? Som tur var hade Fredrik fel och det är på söndag vi ska åka och jag kunde lugnt dricka ur ölen som jag beställt till maten.

I morgon blir det alltså till att preparera skidorna inför tävlingen. Det ska tydligen bli rejält kallt i Orsa. Skönt för Fredrik att han redan fixat skidorna i kväll och slipper det arbetet i morgon :-).

Jonas, Emil och Sanna vid matbordet

Jonas, Emil och Sanna vid matbordet

Irene, Johanna och Lars på andra sidan bordet

Irene, Johanna och Lars på andra sidan bordet

Fin morgonbild

Fin morgonbild

Lämna en kommentar